Welkom!

Welkom! Leuk dat je even op mijn blog komt kijken, veel plezier!

zondag 13 maart 2011

Symbaloo - je persoonlijke startpagina

Hallo allemaal, Vandaag heb ik een Symbaloo account aangemaakt, dat ziet er zo leuk uit! Ik hoef me niet te vervelen, dat deed ik toch al niet hoor! Op deze persoonlijk aangemaakte startpagina kan je je echt uitleven. Daar ben ik nog wel even zoet mee. Ik hoop dat ik met deze startpagina een beter overzicht krijg als dat mijn bureaublad er nu uitziet. Wil je weten wat Symbaloo is en hoe het eruit ziet? Ga dan naar http://www.symbaloo.com/ en leef je ook uit! Succes ermee!

8 opmerkingen:

  1. Hoi Ilse,
    Wat leuk!! Ik ben al jaren een fervent Symbaloo gebruiker. Mijn nieuwste tabblad is 10/23 dingen. Daar heb ik alle links naar de betreffende sites op staan.
    Het werkt ook heel fijn voor mensen met dyslexie, omdat je maar 1 x het juiste www in hoeft te voeren.
    Gebruik je hem ook als rss reader?

    Heb je deze al gezien? http://www.bright.nl/ruim-je-bureaublad-op-met-ikea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Désirée,
    Hij is leuk! Heeft veel weg van Symbaloo! Ik moet Symbaloo nog wel beter organiseren hoor, daar gaat aardig wat tijd in zitten. Maar als ik iedere keer een beetje doe, kom ik er ook wel. Ik gebruik hem nog niet als RSS reader, daar gebruik ik nu nog Google reader voor. Beveel je het aan als Rss reader?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het heel prettig als reader. Je kunt 8 verschillende rss volgen (dan moet je je blokjes op de pagina uitbreiden. Je gaat naar pagina bewerken [links bovenaan], dan zie je pijltjes links en recht verschijnen. Als je op zo'n pijltje klikt verschijnt er een nieuwe rij blokjes. Zo kun je je gewone bladzijde ook symmetrisch maken). Als je blogs wilt volgen moet je achter de url wel /rss.xml zetten, anders krijg je hem niet aan het rss blad toegevoegd. Ik gebruik zelf op dit moment Netvibes, maar dat is omdat ik anders jullie blogs over meerdere tabbladen moet verdelen. Met 8 ben ik er dan nog lang niet.
    Hiervoor gebruikte ik Symbaloo als Reader. Ik vind Google Reader namelijk zo vreselijk lelijk en het oog wil ook wat nietwaar??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat moet ik wel beamen, Google reader nodig absoluut niet uit. Maar wat goed dat je me tipt om Symbaloo als reader te gebruiken. Anders had ik niet geweten dat dat mogelijk is. Ik ga er een keer voor zitten en zal je aanwijzingen opvolgen. Bedankt daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Let er wel op dat je als je een nieuwe pagina toevoegt onderaan "nieuwsfeed" i.p.v. "blokjes" aanvinkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo zie je maar weer. Ik heb volgens mij al meer dan een jaar geleden een symbalo site aangemaakt en er verder niets mee gedaan. Nu heb ik het weer opgezocht. Wie weet ga ik het ook als reader gebruiken, het is best handig en dan voorkom je dat je overal iets hebt. Google reader ziet er dan niet uit, maar het werkt wel en dat is ook wat waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Had je ook naar Google Reader en/of Netvibes gekeken? Symbaloo oogt inderdaad veel prettiger, maar gemak dient de mens dus voor mij blijft het Google Reader. By the way......op de Skoolzonesite staat bij het item "zelf zoeken" ook een prachtig ingerichte Symbaloo, gevuld met allerlei informatieve websites voor kids. Ook het bekijken waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Elja,
    Ja, ik werk momenteel met Google reader, maar het ziet er nogal simpel uit maar zoals Gillian al zei het werkt wel. En dat is zeker wat waard. Van Symbaloo wordt je echter helemaal vrolijk! Ik overweeg om Netvibes over te slaan, anders wordt het wel erg veel. Het gaat nog wel een hele tijd duren voordat ik Symbaloo helemaal naar tevredenheid heb ingericht.

    BeantwoordenVerwijderen