Welkom!

Welkom! Leuk dat je even op mijn blog komt kijken, veel plezier!

dinsdag 1 maart 2011

Wil ik wel bloggen?

Hallo allemaal,

Nu moet ik er toch echt aan gaan geloven, de eerste opdracht is een eigen weblog te starten voor de cursus 23 dingen. Maar wil ik eigenlijk wel gaan bloggen? Ik volg nu 3 personen die ijverig aan het bloggen zijn geslagen. Twee daarvan zijn collega's van mij die met bloggen zijn gestart vanuit hun opleiding tot MIB-medewerker. Erg leuk om ze te volgen! De ander is een lieve vriend van ons, die wij tijdens zijn ziekte zijn gaan volgen. Hij gaat erg creatief om met zijn blog, waarop ik dan ook regelmatig reageer.

Bloggen komt op mij over als het bijhouden van een dagboek, maar het is wel openbaar op het internet. Dat moet je dan wel willen. Of kunnen alleen diegenen je blog lezen die je volgen? Of kan je via iemand zijn blog ook op andere blogs komen? Dat zou ik persoonlijk erg vervelend vinden en kan je dus niks afschermen. Ik merk al dat ik hier nog wel wat over kan leren, dus kom maar op hoor!

6 opmerkingen:

  1. Leuk hoor. Ik ga je volgen!! :-)
    Super dat je al zo snel met je eerste opdracht bent begonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent begonnen aan de 23dingen dus de vraag "wil ik wel bloggen?" is niet meer van toepassing haha je moet bloggen. Je schrijft: "Bloggen komt over als het bijhouden van een dagboek" die is wel heel persoonlijk en intiem. Ik zie het meer als een digitaal notitieboekje waarin ik mijn bevindingen en vragen in noteer. En het mooie is dat iedereen het kan lezen zodat erop gereageert kan worden waardoor je beide aan informatie wint. Hey dit wordt een win-win situatie :-) Leer, schrijf en geniet
    groetjes, Dine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die Ilse, ook al aan de blog. Natuurlijk ga ik je volgen en vanuit mijn rol als "begeleider" van de 23 dingen ga ik proberen ook jou zo veel mogelijk bij te staan en te voorzien van positieve feed back. Alhoewel dat bijstaan.......dat zal wel meevallen omdat jij digitaal al zeer vergevorderd bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ilse,dat gevoel ken ik wel een beetje.
    Ik zie dat jij kan bijhouden hoe vaak je blog wordt bekeken. Dat wil ik ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Welkom Ilse op de 23 dingen tour. Gebruik je blog om lekker eruit te gooien wat je wilt. Tijdens de cursus is het natuurlijk een hele mooie tool om kennis met elkaar te delen. Je blog is in principe openbaar. Wil je dat niet dan maak je 'm alleen openbaar voor diegene die jij toestemming hebt gegeven. Succes met je dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ilse,
    Ik zie dat 23dingen al antwoord gegeven heeft op je vraag over privacy. Ik heb als richtlijn dat ik alleen die dingen, op welk sociaal netwerk dan ook zet, waarvan ik het niet erg vind als het door iemand gelezen wordt.
    Veel plezier met 23dingen. Tot morgen.

    BeantwoordenVerwijderen