Welkom!

Welkom! Leuk dat je even op mijn blog komt kijken, veel plezier!

vrijdag 25 maart 2011

Ding 9: Schrijf een posting over jouw visie op Web 2.0



Hallo allemaal,

Dat er op het Web 2.0 veel mogelijk is, wist ik wel. Privé houd ik me bezig met een aantal vormen van Social Media, zoals Hyves, Facebook, MSN, Twitter. Ik vind het een verrijking van mijn sociale leven. Eigenlijk heb je door die Social Media nog meer contact onderling. En dan nu elke dag wat tijd besteden aan bloggen. Ik begin het zowaar leuk te vinden en inderdaad het is maar net wat je erin zet. In de toekomst wil ik me gaan verdiepen in het Photoshoppen. Voorlopig ben ik zoet met het leren omgaan met mijn nieuwe spiegelreflex camera. Leuk om te doen allemaal!

Er gaat echt een wereld op Web 2.0 voor je open. Maar je moet wel keuzes maken om het overzichtelijk te houden voor jezelf. Ik ben blij dat ik nu weet wat RSS feeds inhoud en maak er ook gebruik van. Dat had ik echt veel eerder moeten weten, wat heerlijk dat het allemaal naar jou toe komt nu. Met online fotoalbums ben ik al bekend. Het programma Flickr is leuk om mee te werken, vooral de mogelijkheden via FD Flickr Toys spreken me erg aan. Op mijn blog heb ik een tab gemaakt met Tips, daar wil ik in de toekomst nog mee aan de slag gaan.

Veel van de toepassingen zouden ook nuttig kunnen zijn voor de bibliotheek, een begin is gemaakt met Twitter. De volgende stap Facebook? Foto’s delen zie ik ook wel gebeuren. Misschien is het een idee om onze leners de mogelijkheid te geven om een lezing/activiteit te evalueren via een weblog op onze website. Daar kan dan interactie op ontstaan. Wie weet wat de toekomst ons allemaal nog brengen gaat?

7 opmerkingen:

  1. Nou Ilse die blog van jou ziet er wel gelikt uit.
    Ik heb speciaal voor jou mijn lettertype aangepast bij mijn zojuist geschreven blog over #9 zodat je het wat beter kan lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk plaatje (Flickr/findr?). Je hebt helemaal gelijk in je post. Alle informatie moet overzichtelijk blijven en je moet bewust zijn van de impact die gepubliceerde items kunen hebben. Maar voor de bieb zie ik al wel een nieuwe werkgroep ontstaan > implementeren van social media binnen de BDGV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Elja, dat wordt een geweldig leuke werkgroep. Er zijn zoveel mogelijkheden.
    @Ilse, misschien moeten we dat ook een workshop bloggen gaan geven aan geïnteresseerde klanten en ook op z'n minst een flyer hoe mensen onze rss feeds kunnen volgen. We moeten niet vergeten hoe weinig wij zelf wisten vóór 23dingen en dat een groot deel van onze klanten die kennis ook (nog) niet hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Désirée, altijd leuk om iets nieuws te leren toch. We moeten ergens beginnen bij onze klanten. Ik denk dat de jongere generatie zijn weg zelf wel vindt, die hebben geen uitleg nodig. De workshop moet wel uitdagend genoeg gemaakt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeker heel leuk. Maar vergis je niet in de kennis van de jongeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie post! Het mooie is dat je met web 2.0 functies je ook kan richten op niet-leden. Waarom zou je als niet-lid geen evaluatie mogen schrijven? Mooie kans om die mensen ook naar de bibliotheek te lokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @23 dingen ProBiblio
    Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, was niet mijn bedoeling om onderscheid te maken tussen leden en niet-leden. Juist ook die doelgroep moet je op allerlei mogelijke manieren zien aan te trekken.

    BeantwoordenVerwijderen