Welkom!

Welkom! Leuk dat je even op mijn blog komt kijken, veel plezier!

woensdag 6 april 2011

#10 Online kantoortoepassingen

Hallo allemaal, “Google docs rocks”, met deze slogan eindigt de film van Lee LeFever http://dotsub.com/view/17eaa9f0-787b-4fd8-b1c7-f8d61db2e310. Dat klinkt goed! En dat nodigt ook uit je erin te gaan verdiepen. De uitleg in het filmpje is zo simpel uitgelegd, geweldig! Nu heb ik in het verleden al eens met Gillian samen iets gedaan via Google Docs, maar dat was éénmalig en voor mijn hersens kennelijk te lang geleden. Dan blijft dat niet echt hangen. Als je het niet blijft oefenen verdwijnt het naar de achtergrond, zoals met zoveel dingen hahaha! Dus nu de herkansing! Na een week even geen 23 dingen aan mijn hoofd te hebben gehad, ben ik ermee aan de slag gegaan. Ik heb een document in Google docs met een collega gedeeld. Nu zijn we er samen na flink wat uit te proberen wel achter gekomen hoe het werkt. Volgens mij wordt er intern in BDGV al aardig met Google docs gewerkt, maar ik denk dat het nog beter kan, bijvoorbeeld de werkgroepen onderling. Of communiceren jullie al via Google docs?

4 opmerkingen:

  1. Nog niet alle werkgroepen communiceren via docs, maar ik vermoed dat dit snel gaat veranderen. Indien je je link van het filmpje wilt laten werken kun je beter de "link" button bovenin je werkbalk van het nieuw te schrijven bericht gebruiken. Kun je anderen nog eens mee laten genieten van Google Docs Rocks.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de tip Elja, maar hij doet het niet bij mij, wel 10 keer geprobeerd, maar de link wordt niet eens zichtbaar in blog. Misschien samen eens naar kijken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eigenlijk is het een soort van intranet. Lijkt me voor jullie ook erg handig om bijvoorbeeld iedereen toegang te geven tot de roosters. Heel handig want de toegang heb je vanaf elke plek waar ook ter wereld. Je hebt alleen een pc en internet nodig. Dit is overigens geen aanmoediging om het rooster te gaan bekijken tijdens je vakantie ;)
    Ik ben er ook erg blij mee. Vooral voor het delen van grote (lees zware) Powerpoint presentatie die dan niet te versturen zijn via mail. Daar gebruikte ik dan weer www.wetransfer.com voor. Ook erg handig maar Google docs is voor mij DE oplossing.
    Succes met je verdere dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor de werkgroep Werkprocessen heeft Miranda wel geprobeerd Google docs te introduceren, maar het was toen voor mij in ieder geval niet duidelijk wat precies de bedoeling en de mogelijkheden waren. Het is echter zeker iets om nu weer op te pakken, scheelt een heleboel gemail.

    BeantwoordenVerwijderen