Welkom!

Welkom! Leuk dat je even op mijn blog komt kijken, veel plezier!

zondag 29 mei 2011

# 16 Sociale netwerken en wat er in te doen is

Hallo allemaal,

Via internet ben ik al een tijd aan het social netwerken via Facebook, Hyves en Twitter. Totnogtoe spreekt Hyves me het meest aan. Toch verlaten veel mensen op dit moment Hyves en stappen over naar Facebook. Men begint Hyves kinderachtig te vinden, terwijl ik het overzichtelijker vind dan Facebook.
Erg nieuwsgierig ben ik naar Dizzie.nl, daar heb ik in menig blog al veel positiefs over gelezen. Na er een tijdje rondgekeken te hebben kom ik tot de conclusie dat het een website is die je aanspreekt en waar je zeker veel informatie uit kan wisselen en zelf kan opzoeken. Een account heb ik nog niet aangemaakt daar ik er nog niet over uit ben er daadwerkelijk iets mee te gaan doen.
Voor de bibliotheek zou een social netwerk wel iets zijn. Daarop kunnen mensen elkaar weer ontmoeten en ervaringen uitwisselen. Er is al een mogelijkheid om ervaringen uit te wisselen via cWise. Maar dan moet je eerst een profiel maken als je je hebt aangemeld op onze website. Zelf heb ik dat nog niet gedaan, dus weet ik ook niet of dat al leeft onder de mensen.

3 opmerkingen:

  1. Ik zag op Facebook dat je je blog geposte had :). Dizzy kom je tegen bij ding 19, je online boekenkast. cWise is dacht ik alleen te gebruiken door bibliotheekleden (je moet tenslotte met je pasje inloggen). Voor hen is het wel sociaal, maar je sluit dan toch een hele groep uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe meer mensen rondbazuinen dat Hyves niet meer in is, des te meer zich nog gaan afmelden. Zo werkt dat nu eenmaal. Dat is de "kracht" van social media! Ik zou zeggen blijf waar je je prettig voelt en volg je eigen pad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een sociaal netwerk is inderdaad een mooi medium voor bibliotheken om te laten zien wat je allemaal doet/in huis hebt, maar ook - of juist vooral - om met klanten in contact te komen en aan te sluiten bij hun belevingswereld.
    Met een website heb je toch voornamelijk eenrichtingverkeer. De bibliotheek is zender. De contactmogelijkheden beperken zich tot een formulier waar de klant een opmerking kan maken, iets bestellen of reserveren.
    Je ziet ook dat bedrijven de website steeds meer zien als een officieel orgaan waarop zij zich presenteren en social media inzetten om klanten aan zich te binden, een vaste groep 'fans' te creëren.
    Zij hebben ook medewerkers in dienst die zich deels of volledig bezighouden met social media.
    Er gaan zelfs al geluiden op die stellen dat het hebben van een website overbodig is .....

    BeantwoordenVerwijderen