Welkom!

Welkom! Leuk dat je even op mijn blog komt kijken, veel plezier!

zondag 29 mei 2011

# 17 Mobiel internet

Hallo allemaal,

Sinds een maand of 2 beschik ik over een smartphone, nl. de Nokia N97.
Voor mij hoefde het eerst niet daar ik een mobiel alleen maar nodig vond om bereikbaar te zijn en om even snel te sms-en. Maar mijn interesse werd geprikkeld naarmate de cursus 23dingen vorderde.

Met draadloos internet kan je veel doen thuis en daar waar het je aangeboden wordt.
Een abonnement op mobiel internet wil ik niet, daar mijn abonnement te duur wordt. Ik zou natuurlijk kunnen overstappen naar een andere provider, dat doe ik in de toekomst misschien nog wel. Buiten de deur gebruik ik mobiel internet niet, althans nog niet.


Via de Nokia Ovi Winkel kan ik allerlei leuke Apps downloaden,zoals YouTube, spelletjes, Radio 538, WhatsApp en nog veel meer. Leuk speelgoed allemaal. Met mijn zoon WhatsApp (chatten via je mobiel) ik bijna elke dag.



Misschien een leuke App voor de bibliotheek; waarbij men direct kan zien bij welke bibliotheek een bepaalde titel verkrijgbaar is met de mogelijkheid deze dan ook direct te kunnen reserveren.

3 opmerkingen:

  1. Mobiel internetten is leuk hè. WhatsApp spaart weer sms kosten uit. Sms gebruik ik tenminste bijna niet meer, maar ik heb wel een internetabonnement erbij.
    Een bibliotheek app lijkt me helemaal geweldig. Je hebt al wel de BIEB app, maar hiermee kun je niet reserveren. In Brabant is de bibliotheek app er al.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zijn tegenwoordig zoveel gratis wifi hotspots en ook mensen die hun netwerk niet hebben afgeschermd! Kun je dankbaar gebruik van maken. Maar helemaal handig is het niet natuurlijk altijd meetaxiën met de buurman! Op den duur ontkom je toch niet aan een abonnement. Kun je nog meer on line zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aan een catalogus-app wordt gewerkt. Door alle verschillen in organisaties en systemen is dit niet zo eenvoudig als het lijkt.

    En ik ben het met je collega's eens: om écht van mobiel internet te kunnen profiteren/genieten ontkom je niet aan een abonnement.
    Persoonlijk merk ik bijvoorbeeld dat ik veel vaker internet met mijn smartphone, waardoor de pc veel minder opgestart wordt. Lekker makkelijk op de bank even van alles nakijken, twitteren, etc. En onderweg is het helemaal geweldig: altijd je routeplanner, ov-gids, file-melder, restaurant-zoeker, etc. etc. etc. bij de hand!
    En dat zijn alleen nog maar de nuttige toepassingen :-)
    Mobiel internet zal steeds belangrijker gaan worden. Veel forenzen bijvoorbeeld zijn al volledig mobiel, maar ook zakenmensen, en steeds meer jongeren.
    Belangrijk dus voor een bibliotheek dat de website ook geschikt is voor weergave op mobiele apparaten.

    BeantwoordenVerwijderen