Welkom!

Welkom! Leuk dat je even op mijn blog komt kijken, veel plezier!

vrijdag 8 juli 2011

#23 Evaluatie

Hallo allemaal,

Eindelijk de finish behaalt! Het werd wel tijd, want menigeen heeft de cursus al afgesloten. Inmiddels heb ik al wel mijn certificaat feestelijk in ontvangst mogen nemen op mijn werk, dan moet ik het ook netjes afmaken.

Toen ik begon aan de cursus 23dingen was het mij niet helemaal duidelijk dat er zoveel privé tijd in ging zitten. Dat viel menigeen incluis mijzelf aardig tegen. Maar je gaat toch door, mede doordat je ook geprikkeld wordt door interessante programma’s die je onderweg tegenkomt. En mede doordat je ziet dat collegae zelf erg enthousiast aan het bloggen zijn geraakt, daar wordt je gewoon door aangestoken.


23 Dingen was voor mij met recht een ware ontdekkingsreis, sommige dingen uit het leerprogramma waren voor mij echt een eyeopener. Zoals Symbaloo, daar werk ik nu dagelijks mee privé. Ik heb er mijn startpagina van gemaakt en wekelijks komt er wel een blokje bij. Met RSS feeds via Google Reader werk ik nu ook dagelijks. Nadat ik via Gmail mijn e-mail gelezen heb, ga ik even door naar de Reader. Alle nieuwtjes van bv. blogs en websites die ik volg komen daarin naar mij toe, een tijdwinst.

Via de sociale netwerken Facebook, Hyves en Twitter heb ik weer wat collegae mogen toevoegen, leuk om elkaar buiten werktijd op ander gebied te volgen. Sommige dingen namen zo veel tijd in beslag om ze te leren kennen, dat het mij tegen is gaan staan. Ik heb er nu dan ook helemaal niks mee. Dat vind ik wel jammer. Dan heb ik het over Flickr, waar je foto’s beter vindbaar kunt maken door het toevoegen van tags. Mijn eigen foto’s (via mijnalbum.nl) vind ik toch wel, ik ben niet op zoek naar foto’s van anderen op het web. Zo ook met Social Bookmarking en Delicious. Ik snap de bedoeling wel van tags maar kennelijk was het net even iets teveel van me gevraagd. Ik heb aan al mijn geschreven blogs ook geen enkele tag toegekend. Dat is jullie vast wel opgevallen. Ik vrees dat ik ook in de toekomst niet met tags aan de slag zal gaan. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Iedereen hartelijk bedankt voor alle steun tijdens deze ontdekkingsreis, van elkaar hebben we ook veel geleerd. In de toekomst gaan we hopelijk ook op het werk aan de slag met een aantal van deze dingen. De kennis hebben we dan alvast in huis.

Volg nu ook mijn nieuwe weblog: http://ilselangendoen2.blogspot.com/

3 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd. Goed dat je het nu afgerond heb. Je hebt gelijk dat je er nog zeker mee aan de slag zult gaan. Daarnaast kom je in de praktijk vast nog meer 'dingen' tegen. Het Web 2.0, 3.0 staat tenslotte niet stil.
    Ik heb je blog met heel veel plezier gelezen en blijf je volgen in je komende avonturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hieperdepiep!!!!! Je hebt de finish gehaald. Nooit aan getwijfeld by the way! Jij had al een aardig cv voor wat betreft de social media, maar het is leuk om te lezen dat je er toch nog veel aan hebt gehad. Je blog was altijd leuk om te lezen en ik blijf je volgen in je nieuwe soap serie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd !!! Leuk dat je een nieuw weblog begonnen bent :)

    BeantwoordenVerwijderen