Welkom!

Welkom! Leuk dat je even op mijn blog komt kijken, veel plezier!

dinsdag 19 april 2011

# 12 Twitter

Hallo allemaal,

Een Twitter account heb ik al enige tijd, ik plaats regelmatig een Tweet om mijn volgers te bereiken als ik bijvoorbeeld weer eens een blog heb geschreven. Dan zie ik het aantal pageviews wel weer stijgen. Ik vind dat effect dan wel grappig. Mijn nichtjes van 14 en 17 zijn er ontzettend actief mee bezig, echt om de 5 minuten zie je ze Tweeten. Elke scheet die ze dwarszitten wordt de wereld in gestuurd. Ik volg ze allang niet meer, boring. Nu hoop ik niet dat ze mijn blog lezen, hahaha! Ik merk wel dat de jongeren van nu zich echt met hele andere zaken bezig houden dan toen ik die leeftijd had. Kan natuurlijk ook niet anders. Het lijkt me ook best lastig om in deze tijd kinderen op te voeden, waar leg je wel de grens op het internet en waar niet. Er wordt ze ook zoveel aangeboden en wat ze tegenwoordig allemaal niet kunnen doen met een mobieltje. Nu heb ik nog maar een week een smartphone tot mijn beschikking (van mijn lieve man gekregen). Ik wilde toch wel wat meer kunnen doen met mijn mobieltje dan alleen maar bellen, gebeld worden en sms-en. Vandaar dat ik wat aan de late kant ben met mijn blog over Twitter. Ik had nogal wat tijd nodig om mijn mobieltje te leren kennen en in te richten. Zweet, zweet, maar het is gelukt. Ben er superblij mee, alleen herken ik de binnenkomende sms-toon nog niet en vanmorgen had ik een alarm ingesteld. Ben er niet wakker van geworden, schiet lekker op zo. Gelukkig had ik ook nog de gewone wekker ingesteld! Maar, ik dwaal af! Ik heb het programma TweetDeck geïnstalleerd, ik vond dat toentertijd best handig. Alleen krijg je bij iedere Tweet die binnenkomt een geluidje. Nu hoor ik soortgelijke Tweetgeluiden al de hele dag door uit de vogelkooi komen van mijn zebravinken, en daar word ik al enigszins gek van. Je kan natuurlijk je geluid op de pc uitzetten dan, maar dan zie je toch die pop-up tevoorschijn komen op je scherm. Weer afgeleid zijn we dan! De jongeren groeien daarmee op en kunnen wel 10 dingen tegelijk doen, ik niet echt. Wordt al nerveus als er meerdere mensen tegen me gaan chatten op msn, dan moet ik ook nog opletten dat ik tegen de juiste persoon terug chat. Of zou het met mijn leeftijd te maken hebben, haha! Wat ik onlangs op mijn Twitter account heb aangemaakt is een lijst FAVO’s. Daar zitten mijn favoriete personen in die ik wel graag wil volgen. Ik heb die, als het goed is, op niet zichtbaar gezet dus jullie kunnen niet zien wie mijn favoriete personen zijn. Als ik op die lijst klik dan krijg ik alleen maar hun Tweets te zien. Dat vind ik erg rustig en overzichtelijk. Aan te bevelen!! Dat De Bibliotheek De Groene Venen is gaan twitteren vind ik erg handig. Ik zie regelmatig op mijn werk dat er weer volgers bij gekomen zijn. We groeien op Twitter!

6 opmerkingen:

  1. Hoe kun je op die favo lijst komen bij jou? Je twitter post is een juiste weergave van de realiteit. Veel blah blah en slechts een beperkt aantal doorstaat de favo test. Twitter zakelijk gezien vind ik een prachtig medium en zeker ook om het allerlaatste wereldnieuws de ether in te sturen. Als BDGV krijgen wij steeds meer volgers en dat is voor ons en onze klanten een goede zaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga dat deze week samen met jou bekijken, oké. Ik zou eigenlijk niet weten, maar ik laat het je zien. Maar het kan zijn dat niemand die kan zien behalve IK (hahaha), ik dacht dat ik had ingesteld "niet zichtbaar" voor anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben erg benieuwd of de volgers van de BDGV, Twitter ook gebruiken als communicatie kanaal met jullie. Dus ook Direct messages sturen met vragen die ze normaliter zouden mailen. Hoor graag of dat zo is en in welke mate.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op dit moment is dat nog niet aan de orde, er hebben zich nog onvoldoende particuliere leden aangemeld op Twitter. Onze volgers zijn diverse bibliotheken en uitgevers.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is de kunst om gewone leden als volgers te krijgen. Misschien kunnen we zo'n kadertje met onze laatste tweets op onze homepage zetten. Dat maakt mensen nieuwsgierig en mensen die al twitteren zullen ons dan misschien sneller toevoegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank voor je reactie Ilse. Wat Desiree zegt is waar: je volgers moet je zoeken onder je gebruikers. idd een twitterfeed op je homepage werkt altijd aanstekelijk. Hier is deze Joomla component voor bedoeld. http://www.iapps.nl/overjoomla/ervaringmetjoomlamodules/92-module-twitterfeed
    En zorg ervoor dat het account in elke papieren en digitale uiting van de bieb wordt genoemd.

    BeantwoordenVerwijderen