Welkom!

Welkom! Leuk dat je even op mijn blog komt kijken, veel plezier!

donderdag 2 juni 2011

#19 Catalogiseer je boekenkast met LibraryThing

Hallo allemaal,

Eindelijk bij LibraryThing aangekomen, daar heb ik al zoveel positiefs over gelezen op menig blog van collegae. Ik heb blindelings een account aangemaakt, dat wil heel wat zeggen want ik doe dat niet zomaar.

Even rondgekeken en al 12 boeken toegevoegd aan mijn bibliotheek. De meesten daarvan heb ik al gelezen en vele anderen met mij. Er is over elk boek flink gediscussieerd. Leuk om te zien! Ik heb er nog heel wat toe te voegen maar daar maak ik een ander keer tijd voor. Ook heb ik flink wat titels op een verlanglijstje staan, waar ik maar niet aan toe kom. Die ga ik op een ander moment in LibraryThing zetten. Eenmaal ingelogd probeer ik collegae te vinden die ook een account hebben aangemaakt, maar ik kan ze niet boven water krijgen. Wel de BDGV gevonden. Als ik niet ingelogd ben, kan ik mezelf ook niet vinden. Ik ben nog wel bij mijn volle verstand hoor, hahahaha!! Ik doe vast iets niet goed. Kan iemand mij vertellen wat? Het is toch leuk om te zien wat andermans interesses zijn, of is het inbreuk in de privacy en is LibraryThing daar niet voor bedoeld?

Nu dan mijn poging om een widget te maken: inmiddels ruim een uur verder en enigszins gefrustreerd aan het worden. Ik laat het erbij, jammer want ik vind het wel een sport als het plaatsen van de widget dan toch lukt. Dan maar een afbeelding geplaatst.

3 opmerkingen:

  1. Hoe je precies bekenden zoekt weet ik eigenlijk ook niet. Ik zag dat asepers boeken had toegevoegd en heb een vriendenverzoek gestuurd. Ik heb een vriendenverzoek naar Inge gestuurd door op een boek uit haar widget te klikken. Je kunt dan doorklikken naar haar account en een vriendenverzoek plaatsen. Ik weet niet hoe ik jou moet vinden.

    De gadget plaatsen is makkelijk. Je neemt de embedded code van je LibraryThinggadget (rechtsboven zie je Gadgets). Deze kopieer je. In Blogger ga je naar ontwerpen, gadget toevoegen, HTML Javascript. Hier plak je je code in, toevoegen en klaar is Kees, of Ilse natuurlijk :)

    Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks Desirée, ik dacht dat ik dat ook op die manier gedaan had. Maar vanmorgen weer fris achter de pc en zie ik dat ik inderdaad de HTML Javascript gadget moest kiezen, had ik niet gedaan. Nu wel gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kunt vrienden vinden via het zoekvenster rechtsboven.
    Voor zover ik kon ontdekken moet je wel weten onder welke naam iemand zich heeft aangemeld, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
    Als eerste resultaat krijg je een overzicht van auteurs (dat is de standaard). Dat zal waarschijnlijk niets opleveren, maar links zie je een rij termen waarop je ook kunt zoeken. Door hier op 'Leden' te klikken wordt de rij van leden van LibraryThing doorzocht. Ik vond zo de link naar je profiel http://www.librarything.nl/profile/ilselangendoen.
    Op de profielpagina vind je rechtsboven weer een knop waarmee je iemand kan toevoegen als vriend.

    BeantwoordenVerwijderen