Welkom!

Welkom! Leuk dat je even op mijn blog komt kijken, veel plezier!

zondag 19 juni 2011

#21 Aquabrowser My Discoveries en andere sociale bibliotheekcatalogi

Hallo allemaal,

Met dit onderdeel heb ik weinig van doen. Mijn werkzaamheden binnen de bibliotheek zijn van een heel andere aard. Ik heb daardoor niet of nauwelijks te maken met het zoeken via catalogi en andere aquabrowsers. Het zoeken via onze eigen bibliotheek catalogus gaat me nog goed af, maar zodra er via andere wegen gezocht moet worden verwijs ik altijd door naar mijn collegae die de opleiding hebben gedaan. Dit voorkomt ook frustraties bij de klanten door onnodig te gaan proberen en er uiteindelijk toch niet uit te komen.



Via het account van 23dingen heb ik ingelogd bij My Discoveries bij de OBA Amsterdam. Erg overzichtelijk en ik denk dat onze bibliotheek hier zijn voordeel mee kan doen.

3 opmerkingen:

  1. Je kunt ook bij onze "eigen" auquabrowser inloggen bij my discoveries. Dit is hetzelfde account als bij de OBA of bij bibliotheek.nl
    Het moet leuk/interessant zijn voor klanten en dat ben jij ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks Désirée, ik wist niet dat men ook via onze eigen aquabrowser naar My Discoveries kon gaan. Ga ik morgen meteen even uitproberen! Je bedoelt dat ik ook klant ben of bedoel je dat ik leuk/interessant ben, hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen